Bent u niet tevreden?
Klachten
Als tandartspraktijk streven wij naar de beste tandheelkundige zorg en naar een goed geïnformeerde, tevreden, patiënt.
Toch kan het voorkomen dat u vindt dat wij u onjuist, of onzorgvuldig, geïnformeerd of behandeld hebben.
Als dat zo is, dan vragen wij u dit eerst persoonlijk met ons te bespreken. Voor ons is het namelijk belangrijk te weten, dat u een probleem heeft of niet helemaal tevreden bent. Wij willen u graag uitleggen waarom we iets op een bepaalde manier hebben gedaan en meestal lost dit onduidelijkheden op. Ook staan we open voor verbeteringen, dus feedback is zeker welkom!
Tandheelkunde is een medisch beroep. Net zoals andere zorgverleners hebben tandartsen een wettelijke inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting. De mens is immers geen machine die je met wat sleutelwerk weer repareert. Elk mens kan anders reageren op een behandeling. Daarnaast is het mondmilieu een harde omgeving. Bacteriën, zuren, nootjes, etc. tasten de omgeving aan. Maar ook te hard poetsen en kauwen, het gebit slijt nu eenmaal.
Ondanks uiterste zorgvuldigheid kan de uitkomst van een behandeling nooit met volledige zekerheid worden voorspeld. Voor zover mogelijk zullen wij u vooraf van de risico’s op de hoogte stellen. Wij moeten hierbij zorgen dat u bijvoorbeeld niet onnodig pijn lijdt en dat de verrichtingen zo precies en nauwkeurig mogelijk uitgevoerd worden. Indien onverhoopt het resultaat afwijkt van de verwachting bekijken we toch graag of we het op een schappelijke, coulante manier kunnen oplossen.
Elke gelegde vulling, kroon, implantaat, etc. wordt bij ons op het unieke elementnummer vastgelegd. Zelfs per vlak (zeg maar noorden, zuiden etc vd tand/kies). In één tand of kies komen vaker meerdere vullingen voor.
Klachtencommissie
Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn over een uitgevoerde behandeling, dan kunt u erop rekenen dat we onze uiterste best doen om het probleem op te lossen. Het beste is om het probleem direct met uw behandelaar of tandarts te bespreken. Meestal komt u samen tot een oplossing. Onze klachtenfunctionaris komt graag voor u in actie voor een second opinion of bemiddeling. Als een klacht gegrond is, voeren we kosteloos een nieuwe behandeling uit. Als dit niet (meer) mogelijk is worden de oorspronkelijke kosten gecrediteerd op het nieuwe behandelplan. Samen vinden we altijd een passende oplossing. Komen we er niet uit dan kunt u, kosteloos, gebruikmaken van de klachtenregeling van de KNMT.
U kunt ons bereiken op 030-2684882 of mailen via klachten@winstar.nl
Garantie / Coulance
Mocht u niet tevreden zijn over een behandeling, neemt u dan zo snel mogelijk contact op met uw behandelaar. In samenspraak proberen wij dan tot een passende oplossing te komen. Komen wij er toch niet uit dan kan uw klacht behandeld worden door de klachten commissie van de KNMT. De uitspraak van KNMT zullen wij honoreren.
- vulling: coulance 100% gedurende 1 jaar (m.u.v. verdoving). Bij mensen die zeer sterk knarsen wordt 1x gratis overlegd, daarna is het eigen risico. Voor tanden en kiezen die eigenlijk een kroon nodig hadden en waarbij is gevuld (i.v.m. financiën) geldt geen coulanceregeling.
- wortelkanaalbehandeling: geen coulance. Een tandarts boort niet te diep! Het gaatje zat te diep. De laatste boor boort namelijk niet actief, maar passief. Bacteriën maken de kies zacht van binnen en het schoepenradboortje volgt het zachte materiaal. Daarom zijn controle foto’s belangrijk; we willen liever vullen vóórdat er problemen ontstaan. Mocht dus een wortelkanaalbehandeling volgen op een vulling dan is er geen sprake van coulance. In het geval van een reeds gelegde wortelkanaalbehandeling geldt hetzelfde: geen coulance.
- instrumentbreuk bij een endo: Tijdens de wortelkanaalbehandeling bestaat een heel klein risico op instrumentbreuk. Dan is soms een doorverwijzing naar de endodontoloog noodzakelijk. Ook hierbij geldt geen coulanceregeling.
- last na trekken van een tand of kies: het vastgestelde tarief voorziet niet in een coulance consult.
- kronen / bruggen: volledige coulance honorarium gedurende 1 jaar. Daarna 66% het tweede jaar, 33% het derde jaar en 0% vanaf het vierde jaar. Techniekkosten zijn hiervan uitgesloten. Indien er sprake is van een ondeugdelijke materiaal zal het tandtechnisch laboratorium over het algemeen een vergelijkbare regeling hanteren en een nieuwe (gereduceerd tarief) kroon vervaardigen.
- prothese: gedurende vier maanden na het plaatsen van een definitieve prothese gratis nazorg consulten.
- Noodprothese: gedurende een week na het plaatsen gratis nazorg consulten.
- breuk van de prothese: wordt beoordeeld door de tandtechnieker. Het betreft in 90% van de gevallen geen materiaalfout, maar breuk door vallen (wasbak!) en te hard bijten.
Neem contact met ons op
[supsystic-form id=12]
De Tandartsen
De tandartsen van Mondzorgpraktijk Orion zijn BIG-geregistreerd voor het uitvoeren van tandheelkundige behandelingen.
Onze zorgverleners zijn aangesloten bij het Kwaliteitsregister Tandartsen en het Register Preventieassistenten
Mondzorg Orion
Mondzorgpraktijk Orion in Utrecht Overvecht is een kleinschalige tandartspraktijk waar de patiënt centraal staat! Wij hechten grote waarde aan uitstekende service en specialistische kennis met veel persoonlijke aandacht voor uw probleem.
Contact
Gambiadreef 58, 3564 ES Utrecht
Email: praktijk@mondzorgorion.nl
Tel: 030 268 4882
Volg ons op: Facebook
De behandeldagen zijn dinsdag t/m vrijdag van 09:00 – 17:00 uur. Ook is het mogelijk om op zaterdag een afspraak te plannen.
Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 12:00 uur en van 12:30 tot 17:00 uur.
Voor spoedgevallen buiten openingstijden belt u 0900 821 22 30
KvK-nummer 85026735